Monthly Archives: február 2020

Organizátor: Západná oblasť Slovenského zväzu orientačných športov
Technické zabezpečenie: TJ Slávia Farmaceut Bratislava
Dátum: 1.3.2020 (nedeľa)
Klasifikácia: otvorené denné preteky v orientačnom behu na klasickej trati s hromadným štartom, s určeným poradím kontrol.
Kategórie:
M/W-10, M/W-12, M/W-14, M/W-16, M/W-18, M/W 19-, M/W 40-, M/W 55-, Open, N (nábor-pre začiatočníkov), RD (dieťa s doprovodom)
Centrum pretekov: Dúbravka, Plachého ulica. https://sk.mapy.cz/s/mekogolage

Prezentácia: 1.3.2020 9.30 – 10.30 v centre pretekov. Prosíme, buďte presní. Pretekári, ktorí nebudú odprezentovaní v určenom čase, nebudú pripustení k štartu. Všetky zmeny po termíne prihlášok nahláste čím skôr na e-mailovú adresu fba.prihlasky@gmail.com do soboty 29.2.2020 do 22.00, aby sa urýchlila prezentácia. Dohlášky na prezentácii obmedzene.

Parkovanie: Usporiadateľ nezabezpečuje. Pozdĺž príjazdovej cesty a na priľahlých parkovacích plochách.

Mapy:
Pri koze P – (pre pokročilých). Kategórie: M/W-16, M/W-18, M/W 19-, M/W 40-, M/W 55-, Open
Vrstevnicovka + čierne terénne detaily (kamene, zrázy) + ohrady
Pri koze Ľ – (ľahké trate) pre kategórie M/W-10, M/W-12, M/W-14, RD,N – štandardná mapa.
autor: V. Kocymjuk – 2008, 1 : 10 000, ekvidištancia 5 m, tlač na papier Pretex, formát A4.

Pretekári dostanú pred štartom od usporiadateľov mapu so svojím menom. Zaujímajte sa o svoju mapu a počúvajte pokyny usporiadateľov. Mapy budú zrolované, zaistené gumičkou. Je zakázané rozbaliť mapy skôr, ako bude vydaný pokyn k ich rozbaleniu. Po zaznení pokynu, môžete rozbaliť mapy odstránením gumičiek, ktoré odhodíte na zem na štarte. Usporiadatelia ich potom pozbierajú.

Predchádzajúce mapy:
Popisy kontrol: Iba na mapách.

Opis terénu: malokarpatský listnatý dobre priebežný les, hlbšie údolia, terénne detaily.

Raziaci systém: Bude použitý elektronický raziaci systém SportIdent. SI jednotky budú nastavené na režim bezkontaktného razenia. Zapožičanie SI čipu za poplatok 2€/kus. Za stratu čipu budeme požadovať úhradu vo výške 30€.
NOVINKA: zapožičanie čipu SIAC za poplatok 3€/kus. Za stratu SIAC čipu budeme požadovať úhradu vo výške 80€.
Jeden SI čip nemôže byť použitý v pretekoch viackrát.

Štart: hromadný pre všetky kategórie po vlnách od 11:00.
Časový harmonogram:

W 55- 3 370 125 13
OPEN 3 370 125 13

UPOZORNENIA:
1. Na trati kategórie M19 sa nachádza 30 kontrolných stanovíšť. Prosíme vás, pripravte sa na túto skutočnosť.
2. Venujte pozornosť zákresu trate, aby ste razili kontroly v správnom poradí.
Ukážka rozdeľovacej metódy:

Uzávierka cieľa: 13:20. Po tomto čase sa začnú zbierať kontroly z lesa.

Pravidlá, protesty: Preteká sa podľa platných pravidiel orientačného behu pre rok 2020. Protesty s vkladom 10€ hlavnému rozhodcovi.

Vzdialenosti: Parkovisko – zhromaždisko do 300 m
centrum – štart cca 700 m
centrum – cieľ cca 200 m

Vyhlásenie a zverejnenie výsledkov: Pre všetky deti v kategórii RD, M/W-10, M/W-12, M/W-14 bude v cieli pripravená drobná sladkosť. Výsledky budú zverejnené na stránke SZOŠ a fba.orienteering.sk

Občerstvenie: po absolvovaní trate čaj alebo voda so sirupom.
Jednorazové poháre v obmedzenom počte. Prineste si prosím vlastné poháre.

Prvá pomoc: bude poskytnutá v cieli.

Odpad triedime: plasty do žltého a ostatný odpad do čierneho vreca. Ďakujeme.

Ochrana osobných údajov a fotografovanie: Prihlásením sa na tieto preteky každý účastník súhlasí so zverejnením svojich osobných údajov (meno, kategória, klubová príslušnosť) v prihláške, štartovej listine a výsledkoch na internetovej stránke pretekov a v informačnom systéme SZOŠ. Počas pretekov budú vyhotovované obrazové záznamy (fotografie) na osobnú potrebu pretekárov ako spomienka na preteky, na propagáciu klubu, za účelom propagácie orientačného behu hlavne z vyhlásenia výsledkov a dobehu do cieľa. V prípade, že nesúhlasíte s fotografovaním, oznámte bezodkladne túto skutočnosť príslušnému fotografovi.

Funkcionári pretekov:
Riaditeľ pretekov: Hana Šmelíková
Hlavný rozhodca: Miroslav Papuga
Staviteľ tratí: Hana Šmelíková

VŠETCI ŠTARTUJÚCI SA ZÚČASTŇUJÚ PRETEKOV DOBROVOĽNE A NA VLASTNÚ ZODPOVEDNOSŤ, BEZ NÁROKU NA ODŠKODNÉ PRI ZRANENÍ ALEBO ÚRAZE SPÔSOBENOM POČAS ALEBO NÁSLEDKOM TÝCHTO PRETEKOV.

Riaditeľ pretekov:
Hana Šmelíková

Hlavný rozhodca:
Miroslav Papuga

10feb/20

Do tretice všetko dobré alebo Skalka III.

Prešli 4 dni a my sme „vybehli“ na Skalku, aby nám splatila svoj dlh z minulého víkendu.
A nie nadarmo. V piatok nás čakal krásne upravený štadión s bielučkým snehom, osvietená inlajnovka a teplota pár pod nulou, všetko tak, ako na tréning na bežkách má byť.
O tom, že sme sa mali krásne a že sneh bol úžasný a že sme opäť spravili niečo pre naše zdravie, utuženie kolektívu a dobrú náledu v mančafte písať nebudem…pozrite sa:
foto od Kika
foto od Alena

05feb/20

Skalka II. + MSR LOB

Čas polročného vysvedčenia a teda aj jednodňových prázdnin na neúprosne približoval. Predpovede počasia však boli stále zlé a horšie… Vidina snehu na Skalke bola neustále mizerná. Až prišiel konečne vytúžený piatok a my sme vyrazili. Komplikovaná logistika sústredenia a súčasne Majstrovstiev SR v LOB dostala konečnú podobu. Malkáči a rodičia spia v Štubni, väčšia časť „lobákov“ hore na Skalke.
O siedmej večer preberáme hornú chatu a skúšame podmočený štadión a priľahlú „inlajnovku“. No nezdá sa to byť tak hrozné, ak by v noci ešte trošku prituhlo… Dolniaci majú bežecký tréning spojený s guľovačkou, na ktorú pozbierali sneh z celej lúky… Rýchlo spať, nech máme ráno silu na MSR jednotlivcov.
Kvôli nedostatku snehu sa usporiadatelia rozhodli pre systém „one men relay“, čo v preklade znamená, že sme podľa kategórie dva-tri krát vymieňali mapu. Od „relay“ sa to líšilo tým, že trate boli rovnaké, nie rozfarstované.
My – „deti od Dunaja“ sme bojovali všetkými silami. Zimné sústredenia sa (aj keď len minuloročné /lebo tento rok sme mali sneh prvý krát) bolo vidieť vo výsledkoch: Chlapci v M18 zobrali zlato (Filip) aj striebro (Viki), dievčatám sny o medailách zobrali Maďarky. LOB je taký: kto má odjazdené a trošku chápe mapu, v slovenských podmienkach má šance vysoké. Ale na druhej strane ani tu neberie medailu každý…
Vedeli sme, že nedeľa bude pre FBA „úrodnejšia“ na medaile. Ono matematika nepustí: keď sme mali v M18 v sobotu zlato a striebro, aký bude výsledok v nedeľných dvojčlenných štafetách? Večer sme potaktizovali, dali bojovú poradu o blízkej budúcnosti… Vzhľadom k Jelkiným super lyžiam a mizernej snehovej pokrývke sme takticky uvoľnili miesto mladším. Chlapci M18 potvrdili svoje kvality a tak nám cinkla prvá zlatá. V nedeľu po urputnom boji Lea s Beky vybojovali svoje prvé „ženské“ bronzové medaile.
Jelka s Alenou s prehľadom vyhrali W90 – nad čím mnohí krútili hlavami, ale v podstate by sme vyhrali aj M70…
Naši muži – mladí vetoši doplnený vetoškou (Hrnky s už tradične požičaným Mikim / Maroš s Vladášom/ Ivan s Peťou) obsadili všetky tri medailové pozície…
A tak aj tento rok môžeme povedať, že FBA pomáha udržať LOB na Slovensku pri živote a my sa snažíme vychovávať deti všestranne, nielen bežecky…
Pekný víkend za nami, medaile rozdané a my pokračujeme v sústredení. Vďaka patrí Marekovi a Kristínke, ktorí sa v čase našej honby za zlatými a inými medailami starali o deti. Marek ich poriadne ponaháňal – malkáči najazdili každý deň 15km…podvečer čas na chate využili na orienťácke téorie…
V pondelok ráno sa budím na zlovesné bubnovanie dažďa na okná našej chalúpky. K tomu kvíliaci vietor…je mi do plaču…už tretie sústredenie túto sezónu, plánované na bežkách a zasa nič…chodím po chate ako zúrivý tiger po klietke, čarujem, nech sa kvapky zmenia na sneh…včera poobede to už bolo dosť zúfalé…kdeže Jelkine nové lyže – to už nebolo ani na moje 10-ročné „dreváky“…konečné rozhodnutie: malkáči ostávajú dole a budú mať výbehy kopcov, my zrejme opúšťame Skalku a pôjdeme behať kdesi do lesa pri Nitre… to nie je dážď, ani sprcha, to je “záclona“ vodopádu…fuj, fakt mrzké počasie…chalani vyliezajú z postelí, jeden nahnevaný viac než druhý… snažím sa o dobrú náladu v mužstve, zľahčujem situáciu a vysvetľujem, že nie som Perinbaba… niečo po ôsmej sa dážď definitívne mení na sneh !!! rýchlo opúšťame chatu a bežkujeme v ústrety silnému vetru a snehovej chumelici… Sneh bolestivo naráža do tváre, pichá v očiach, v zjazdoch je lepšie oči zatvoriť… ale bielej periny pribúda. Každou odjazdenou „peťkou“ je menej a menej vidieť hnedé listy, kamienky a konáre. Ani sa mi nechce ísť domov…konečne sneh…ale sme celí mokrí a tak musí zvíťaziť rozum nad živočíšnymi pudmi (lyžovať) a opúšťame vysokohorské stredisko. 100 výškových metrov nižšie sa sneh mení na nechutný dážď. Odchádzame, aby sme sa o 4 dni vrátili oddýchnutí do rozprávkovej bielej krajiny a vychutnávali si konečne zimné radovánky…